10 Tempat Yang Paling Romantik Untuk Bulan Madu


Bagi pasangan yang baru mendirikan rumahtangga tentu mengimpikan tempat yang romantik untuk mengecapi alam baru tanpa gangguan. Ini tidak terkecuali juga bagi pasangan yang dah lama kahwin supaya dapat mengeratkan lagi hubungan suami isteri tanpa gangguan dari anak-anak dan cucu.
Berikut adalah tempat yang paling romantik untuk berbulan madu:
1) Tahiti
tempat paling romatik untuk bulan madu
Tahiti adalah pulau terbesar dalam kumpulan Windward Polinesia Perancis (sebuah negara di luar negara Republik Perancis), yang terletak di kepulauan Kepulauan Society di selatan Lautan Pasifik. Ia adalah pusat ekonomi, budaya dan politik Polynesia Perancis. Pulau ini terbentuk daripada aktiviti gunung berapi dikelilingi oleh kawasan pergunungan dan dipenuhi terumbu karang.
Pantai pulau ini dipenuhi dengan pasir seakan kristal putih, matahari terbit yang indah dan terang bulan malam yang sempurna dihiasi bintang berkelipan yang akan sarat dengan kenangan yang tidak dapat dilupakan.
Tidak ada di tempat lain yang boleh anda alami dengan banglo berdiri teguh di dalam air dengan tangga kayu dan lantai kaca memberikan anda pemandangan yang indah air biru jernih di bawah kaki, privasi pantai yang jarang sesak, digabungkan dengan udara dipenuhi dengan wangi aroma bunga eksotik. Ini memberikan anda kenangan bulan madu yang tak dapat dilupakan.
2) Bali
tempat paling romatik untuk bulan madu
Bali menjadi salah satu destinasi bulan madu yang paling romantik dengan pulau tropika terpencil dan cantik di Indonesia dengan budaya menarik, tarikan semulajadi, pantai berpasir, suasana aman, kemudahan yang mewah, perkhidmatan dan hiburan. Pulau yang eksotik ini mempunyai segala-galanya termasuk pantai, gunung, sawah padi, perkampungan gunung, sungai yang bersih, tempat menyelam bertaraf dunia, lapangan golf, hotel-hotel yang paling eksklusif dan canggih, pusat peranginan dan villa mewah.
Bagi pasangan yang mencari tempat yang sempurna untuk berbulan madu, tidak ada gangguan, ketenangan yang sebenar dengan suasana romantis perkampungan, Bali adalah pilihan tepat yang akan membuat bulan madu anda menyeronokkan dan tidak dapat dilupakan.
3) Singapura
tempat paling romatik untuk bulan madu
Singapura, sebuah negara yang mempunyai pelbagai budaya adalah destinasi bulan madu yang sempurna, sebuah negara dengan iklim tropika yang nyaman, pantai bersih, restoran dan hotel mewah, spa eksotik, kelab malam yang sangat meriah dan pelbagai tarikan lain lagi. Singapura terdiri daripada 63 pulau yang mempunyai keindahan alam semula jadi.
Singapura menyediakan anda peluang untuk menikmati saat romantis bersama pasangan anda di pantai persendirian. Negara ini juga dikenali untuk itu kebersihan, sistem pengangkutan, pemandangan yang menakjubkan, cuaca hujan romantis dan pusat membeli-belah yang besar.
Tempat yang boleh dilawati ketika berbulan madu di Singapura ialah Pulau Sentosa, pantai Marina Bay, Taman Botani, Night Safari, Universal Studios, Pulau Fantasy, Pulau Ubin dan Pulau St John. Pulau Ubin terkenal untuk berbasikal di kawasan gunung dan tempat perkhemahan. Singapura juga menawarkan hotel bertaraf dunia untuk penginapan yang sangat selesa.
4) Maldives
tempat paling romatik untuk bulan madu
Bulan madu di Maldives adalah pilihan yang tepat bagi mereka yang suka suasana privasi, kedamaian dan ketenangan. Maldives adalah tempat untuk pasangan menikmati setiap detik manis bulan madu dengan dikelilingi oleh keindahan alam semulajadi. Banglo persendirian dengan pasir putih bersih dan keindahan biru lagun di pulau-pulau terpencil ini umpama syurga tropika bagi menghabiskan saat-saat romantis. Resort di sini juga terkenal kerana perkhidmatan cemerlang mereka.
5) Fiji
tempat paling romantik untuk bulan madu
Fiji adalah kawasan pulau cantik yang akan memberi anda saat yang paling indah dalam hidup anda dan pasangan, menjadikan ia sukar bagi anda untuk kembali ke tanahair dengan kenangan yang tidak dapat dilupakan. Fiji adalah tempat yang mistik dan damai yang dikelilingi oleh air yang jernih dan biru tenang. Di sini, anda pasti lihat lingkungan batukarang Fiji, air terjun setinggi 160 kaki yang menakjubkan di Bouma Falls National Park, menikmati keindahan pulau-pulau dengan helikopter dan Kula Eco Park di Pantai Coral. Fiji sering dikaitkan dengan destinasi bulan madu impian pasangan pada harga yang berpatutan. Raikan bulan madu anda di sini!
6) Florida
tempat paling romantik untuk bulan madu
Florida adalah tempat yang sesuai untuk percutian bulan madu jika anda merancang untuk melawat beberapa tempat dan menikmati pelbagai aktiviti yang mencabar dan menyeronokkan, pasti membuat bulan madu anda istimewa dan indah. Florida adalah semua tentang orang-orang yang baik, cuaca yang menyenangkan dan menyeronokkan. Resort Walt Disney World adalah tarikan utama di Florida.
Florida juga menawarkan Everglades eko-safari, pantai selatan di Miami dengan kehidupan malam yang hebat dan Spa di Amelia Island Plantation dengan urutan khas Chocolate Decadent. Anda juga boleh menikmati bunga api dengan pelayaran khas. Pantai, burung pesisiran pantai, dan matahari terbenam di Gulf Islands National Seashore menjadikannya lebih istimewa untuk bulan madu anda.
Berjalan-jalan sambil menikmati matahari terbenam, makan malam yang enak dalam pelayaran dan rawatan spa yang mengasyikkan adalah antara apa yang anda boleh dapat jika berbulan madu di Florida.
7) Hawaii
tempat paling romantik untuk bulan madu
Hawaii adalah tempat perkahwinan popular dan romantis serta destinasi bulan madu pilihan setiap pasangan. Ia menawarkan suasana yang sempurna untuk majlis perkahwinan dan bulan madu yang istimewa. Pantai impian yang cantik, hutan hujan tropika sambil menikmati matahari terbenam yang indah membuat Hawaii seolah-olah syurga dunia.
Kepulauan Aloha menawarkan bulan madu yang sempurna untuk pasangan memulakan kehidupan yang indah bersama-sama. Hawaii juga membolehkan anda dan pasangan untuk berehat, bersantai dan memulakan fasa hidup berkahwin di salah satu destinasi bulan madu yang paling popular di dunia. Tarian bulan terang di atas pasir dalam cuaca berangin dan sejuk, persekitaran yang diterangi cahaya lilin membuat Hawaii sangat istimewa.
8) Venice
tempat paling romantik untuk bulan madu
Venice yang terletak di Italy adalah salah satu bandar yang paling romantis untuk destinasi bulan madu. Venice juga dikenali sabagai bandar terapung, bandar dalam terusan, bandaraya topeng dan sebagainya. Ia merupaka tuan rumah yang sangat baik dan melayan anda dengan penuh bangga. Anda akan dikelilingi oleh muzik dan menjadikan suasana penuh romantik.
Penyanyi akan mengalunkan irama yang romantis di meja anda dengan diterangi cahaya lilin, anda juga boleh berbaring di gondola dengan pasangan anda. Venice adalah syurga bagi pencinta, sebuah bandar yang tenang dan selesa dengan air yang mengalir di jalan-jalan. Bandar ini memberikan anda percutian yang santai, jauh dari hiruk-pikuk dunia moden.
9) Paris
tempat paling romantik untuk bulan madu
Paris yang dikenali sebagai kota cahaya dan pusat fesyen moden adalah sinonim dengan kota percintaan. Paris adalah tempat paling romantis untuk pasangan berbulan madu dengan pemandangan yang menakjubkan, penginapan yang selesa dan pusat membeli belah yang moden. Paris juga memberi gambaran yang mendalam ke dalam seni dan senibina, justeru menjadikannya pilihan tepat bagi pencinta seni. Ia juga terkenal dengan kehidupan malamnya yang sangat meriah.
10) Langkawi
tempat paling romantik untuk bulan madu
Langkawi merupakan kawasan berpulau yang terdiri daripada 99 buah pulau di pantai barat Semenanjung Malaysia. Dikelilingi oleh laut biru yang menakjubkan, kawasan pedalaman di pulau utama adalah campuran indah sawah padi dan kehijauan hutan bukit. Langkawi adalah destinasi bulan madu yang sangat berbaloi dengan keindahan pantai berpasir biru, cuaca yang sangat baik, hijau pemandangan dan resort yang selesa.
10 Tempat Yang Paling Romantik Untuk Bulan Madu 10 Tempat Yang Paling Romantik Untuk Bulan Madu Reviewed by A3 on 10:02:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.